AtiStoneGroup

مقالات و نوشته ها

صفحه اصلی / وبلاگ

7 نکته طلایی در کاربرد سنگ طبیعی در دکوراسیون آشپزخانه

انتخاب سنگ برای استفاده در آشپزخانه همواره کاری دشوار و سردرگم کننده بوده است ما در این مقاله قصد داریم برای همیشه این مشکل شما را حل کنیم.
Natural stone in the kitchen

آنچه در این مقاله میخوانید

انتخاب سنگ برای استفاده در آشپزخانه همواره کاری دشوار و سردرگم کننده بوده است ما در این مقاله قصد داریم تا به با ذکر 7 نکته طلایی در کاربرد سنگ طبیعی در دکوراسیون آشپزخانه برای همیشه این مشکل شما را حل کنیم.

استفاده از سنگ طبیعی در آشپزخانه

تصمیم‌گیری در مورد میز کانتر آشپزخانه می‌تواند سخت باشد. البته در ابتدا لازم است بدانید میز کانتر آشپزخانه شامل میز غذاخوری و میز دارای سینک یا گازهای صفحه‌ای می‌باشد. البته کانتر آشپزخانه به میز جزیره آشپزخانه هم شناخته می‌شود. آشپزخانه مرکز فعالیت در خانه است و میز کانتر آشپزخانه کانون اصلی این فضا می باشد. با وجود بسیاری از سنگ‌های مختلف مانند سنگ کوارتز، سنگ مرمر، سنگ مرمریت، سنگ گرانیت و موارد دیگر تصمیم‌گیری صحیح می‌تواند فضایی دلنشین در خانه شما ایجاد کند.

میز آشپزخانه بایستی متناسب با سبک زندگی و سلیقه شما انتخاب شده و با دکوراسیون داخلی منزل همگونی داشته باشد. اگر بخواهید میزهای آشپزخانه را صرفا بر اساس ظاهر انتخاب کنید، بی‌نهایت انتخاب پیش‌روی شماست که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند.

ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با 7 نکته طلایی برای انتخاب هر چه بهتر میز کانتر متناسب با فضا و دکوراسیون داخلی خانه آشنا سازیم.

سنگی را انتخاب کنید که با سبک زندگی شما مطابقت داشته باشد

برخی از گزینه‌های میز آشپزخانه برای برخی از سبک‌های زندگی بهتر از بقیه گزینه‌ها هستند. اگر در آشپزخانه خود فعالیت زیادی دارید و رفت و آمد به نسبت زیادتر است، امکان آسیب بیشتری به سنگ کانتر وجود دارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که از سنگ مرمر سفید یا گرانیت سفید در طراحی کانتر استفاده نکنید. چون هر ماده اسیدی می‌تواند ظاهر میز شما را لکه دار کند و تمیزکردن این لکه همیشه کار راحتی نیست و در نتیجه به مرور زمان باعث از دست رفتن ظاهر زیبای میز شما می‌شود.

از آنجا که برخی از سنگ‌های انتخابی میز آشپزخانه متخلخل‌تر بوده و بیشتر در معرض ترک و تراشه هستند، سعی کنید به نحوه استفاده از آشپزخانه خود فکر کنید. این به شما کمک می‌کند تا دوام سنگ انتخابی خود را بسته به شرایط محیط آشپزخانه ارزیابی کنید و در این زمینه انتخابی مناسب تر داشته باشید. اگر مطمئن نیستید کدام سنگ برای سبک زندگی شما مناسب است، با یک متخصص در زمینه طراحی و ساخت میزهای آشپزخانه تماس بگیرید. افراد متحصص در این عرصه می‌دانند که چه سنگی بهترین نیاز آشپزخانه شما را برآورده می‌کند.

به شرایط نگهداری سنگ کانتر آشپزخانه توجه کافی داشته باشید

ماندگاری سنگ طبیعی در دکوراسیون آشپزخانه

شما باید اهمیت تعمیر و نگهداری را هنگام انتخاب سنگ کانتر آشپزخانه در تاپ لیست قرار دهید. بعضی از میزهای آشپزخانه بیش از بقیه نیاز به نگهداری دارند. به عنوان مثال میزهای گرانیتی می‌توانند به منظور حفظ ظاهر زرق و برق دار خود، به آب‌بندی منظم نیاز داشته باشند.

علاوه بر این، در صورت آسیب دیدن میزهای آشپزخانه گرانیتی، هزینه‌ی تعمیر و بازسازی آن نسبت به دیگر سنگ ها  بالاتر است. اما برخی دیگر از سنگ‌های مورد استفاده برای میز آشپزخانه مانند کوارتز و لمینت نسبت به گرانیت هزینه خرید و نگهداری پایین‌تری دارند. اما اگر به درستی نگهداری نشوند جلوه‌ی خود را از دست می‌دهند و به مرور زمان جلای خود را از دست داده و قدیمی و کهنه می‌شوند.

چیدمان و دکوراسیون منزل خود را در نظر بگیرید

از آنجا که آشپزخانه قلب خانه شماست بایستی تعادل خوبی بین فضای داخلی خانه با محیط آشپزخانه وجود داشته باشد. همانطور که گفته شد، شما باید سبک و چیدمان خانه خود را در نظر داشته باشید و سعی کنید که یک سبک در سراسر خانه خود پیاده کنید که همخوانی کامل با هم داشته باشند.

اطمینان حاصل کنید که همه اجزای دکور خانه شما با هم تطابق داشته باشند تا با ایجاد تعادل بین هر بخش، باعث آشکار شدن هر چه بیشتر زیبایی خانه شود. اگر خانه شما open concept است (دیواری بین فضای آشپزخانه و محیط داخلی خانه قرار ندارد و دکور کاملا متصل بوده و در یک فضای بزرگ قرار دارد)، سبکی که برای آشپزخانه خود انتخاب می‌کنید باید متناسب با فضای کلی خانه شما باشد. برای این منظور می توانید از پالت‌های رنگی برای افزایش زیبایی خانه خود استفاده کنید.

بودجه خود را در نظر داشته باشید

قیمت انواع سنگ های کانتر آشپزخانه متناسب با طراحی فضای ساختمان

میزهای آشپزخانه می‌توانند قیمت بالایی داشته باشند بنابراین باید بودجه خود را از قبل تأمین کنید. هنگام تنظیم بودجه میز آشپزخانه واقع بین باشید. سعی کنید بفهمید توان خرید کدام سنگ‌ها را دارید. در مورد انتخاب میزهای آشپزخانه مناسب برای خانه خود با یک متخصص صحبت کنید. سعی کنید هزینه بالاتری انجام دهید تا بتوانید بهترین طرح و کیفیت را در آشپزخانه خود پیاده کنید و یک کار مادام‌العمر داشته باشید. ملاقات با یک متخصص در این زمینه می‌تواند کمک زیادی در انتخاب سنگ مناسب داشته باشد.

انتخاب و نصب سینک را ارجح تصمیمات خود قرار دهید

دو روش رایج برای نصب سینک ظرفشویی بر روی میز آشپزخانه شما وجود دارد: سینک ظرفشویی‌های زیر کار و سینک ظرفشویی های رو کار. هنگام انتخاب میزهای آشپزخانه، سبکی که قرار است سینک ظرفشویی را کار کنید اولویت قرار دهید. اگر تفاوت بین این دو را نمی‌دانید، ما آن را برای شما تعریف می‌کنیم.

بسته به فضای آشپزخانه و دکوراسیونی که مدنظرتان است، انتخاب‌های متفاوتی دارید سینک توکار طراحی مدرنی داشته و به میز آشپزخانه جلوه زیبایی می‌بخشد. معمولا برای نصب سینک توکار سنگ کابینت یا کانتر را طبق الگوی قبلی برش می‌دهند.

انواع سنگ‌های که برای سینک زیرکار می‌توان اشاره کرد: گرانیت، مرمریت‌، کوارتز

مدلی دیگر که اتفاقا متداول است، سینک روکار است. این مدل ظاهر ساده و مینیمالی داشته و به صورت روکار نصب می‌‎شود. از ویژگی سینک روکار می‌توان گفت که پس از نصب، لبه‌های سینک کاملا پیداست. برای نصب این نوع سینک نیازی نیست میز آشپزخانه یا کابینت را برش دهید. در واقع کافی است به اندازه ابعاد سینک بین دو سنگ کانتر یا کابینت فاصله وجود داشته باشد.

با یک متخصص صحبت کنید

صحبت با یک متخصص می تواند انتخاب کانتر یا میز آشپزخانه شما را آسان کند. اغلب اوقات، افراد متخصص می‌دانند که چه موادی برای سبک زندگی و نیازهای شما مناسب‌ترند. بیش از این، متخصصان می‌توانند با شما همکاری کنند تا میزهای آشپزخانه عالی خانه خود را طراحی کنید.

خرید، فروش و انتخاب بهترین سنگ کانتر آشپزخانه

گروه آتی سنگ با تجربه‌ی چند ساله خود در عرصه سنگ ساختمانی به شما کمک می‌کند که انتخاب مناسبی داشته باشید. در حال حاضر گروه آتی سنگ با تولید انحصاری سنگ بی‌نظیر مرمریت پرشین سیلک و چینی مارون به شما پیشنهاد می‌کند که از این دو نوع سنگ در دکوراسیون داخلی خانه خود استفاده کنید. تولیدات آتی سنگ به چند دلیل به شما پیشنهاد می‌شود اولین دلیل انحصاری بودن سنگ پرشین سیلک چون تنها منبع تولید این سنگ بی نظیر در دنیا گروه آتی سنگ می‌باشد دومین دلیل فراورش عالی و تکنولوژی چسب و اپوکسی برای بالا بردن کیفیت و استحکام سنگ می‌باشد که این اطمینان را به شما می‌دهد که بهترین انتخاب را داشته باشید.

محصولات آتی سنگ

مرمریت پرشین سیلک

مرمریت فیوژن

چینی کویر سبز

مرمریت آتی براون

چینی مارون

چینی کانو

آخرین مطالب