AtiStoneGroup

مقالات و نوشته ها

صفحه اصلی / وبلاگ

کدام یک از سنگ های ساختمانی برای راه پله و پاگرد مناسب هستند؟

برای استفاده از سنگ در راه پله و پاگرد باید از سنگ هایی استفاده نمود که در برابر سایش، ضربه و رطوبت مقاوم بوده و طول عمر بالایی داشته باشند.
سنگ مناسب راه پله و پاگرد

آنچه در این مقاله میخوانید

سنگ پله

برای این بخش از ساختمان بایستی از سنگ هایی استفاده نمود که در برابر سایش، ضربه و رطوبت مقاوم بوده و طول عمر بالایی داشته باشند. استفاده از سنگ های گرانیت برای راه پله و پاگرد به دلیل دارا بودن خصوصیات ذکر شده متداول است. اما به کار بردن تعدادی از مرمریت ها همانند مرمریت صلصالی، مرمریت خوبسنگان و … و لایم استون هایی نظیر گوهره و بوژان بلامانع است. برخی از این سنگ های مرمریت در ابعاد پله در مقایسه با سنگ‌های گرانیت قیمت بالاتری دارند.

بنابراین برای انتخاب سنگ پله مناسب همواره بودجه مورد نیاز را در نظر بگیرید. عموما در ساختمان هایی که در معرض تردد و رفت و آمد زیادی هستند مانند ادارات و مراکز تجاری، سنگ پله‌ای مناسب است که علاوه بر زیبایی، در برابر فرسایش نیز مقاوم باشد. سنگ های گرانیت و مرمریت مرغوب برای استفاده در این مکان ها ضرورت دارد. متاسفانه برخی از افراد به علت قیمت بالای گرانیت و مرمریت مرغوب، از مرمریت درجه 2برای راه پله و پاگرد استفاده می کنند که این کار به شدت اشتباهی است. چرا که به مرور زمان علاوه بر از دست رفتن زیبایی سنگ، احتمال شکست و فرسایش سریع سنگ وجود دارد. همچنین برای راه پله های ورودی ساختمان ها که در فضای باز قرار دارند، باید سطح سنگ اصطکاک کافی را داشته باشد تا در مواقع بارندگی و یخبندان احتمال سر خوردن افراد به حداقل برسد. برای ایجاد اصطکاک بر روی سطح سنگ روش های زیادی از جمله تیشه ای کردن، شیار زدن، برجسته سازی پله و یا فلیم کردن سطح سنگ وجود دارد.

سنگ های ساختمانی برای راه پله و پاگرد

محصولات آتی سنگ

مرمریت پرشین سیلک

مرمریت فیوژن

چینی کویر سبز

مرمریت آتی براون

چینی مارون

چینی کانو

آخرین مطالب