فرا رسیدن بهار طبیعت مبارک باد

مقالات و نوشته ها

صفحه اصلی / وبلاگ

چه کفپوشی مناسب سرویس بهداشتی و حمام است؟

هنگام انتخاب کفپوش برای سرویس بهداشتی و حمام، لازم است به نکاتی توجه کنید که بسیار حائز اهمیت هستند. کفپوشی که برای سرویس بهداشتی خود انتخاب میکنید، باید در برابر رطوبت و آب مقاومت داشته باشد و همچنین نظافت و تمیز کردن آن راحت باشد. در عین حال زیبایی کفپوش هم مهم است. برای انتخاب کفپوش سرویس بهداشتی گزینه های زیادی وجود ندارد. در این مقاله ما شما را با چهار نوع کفپوش آشنا میکنیم و مزایا و معایب هر یک را با هم بررسی میکنیم.
کفپوش مناسب سرویس بهداشتی و حمام

آنچه در این مقاله میخوانید

کفپوش مناسب سرویس بهداشتی و حمام

کفپوش سنگی

 برای کف سرویس بهداشتی غالبا از سنگ مرمر استفاده میکنند، چون زیبایی فراوانی که سنگ مرمر دارد، هیچ سنگ دیگری ندارد، اما مشکلی که سنگ مرمر دارد این است که براحتی دچار پریدگی و خط و خش میشود و همچنین بسیار سر میباشد، و قیمت بسیار بالایی دارد.

از سنگ گرانیت و آهک هم برای کف سرویس بهداشتی و حمام استفاده میشود. استفاده از سنگ در سرویس بهداشتی جلوه ای بسیار زیبا به نمایش میگذارد. چون ممکن است مواد تمیز کننده ای که برای تمیز کردن کف به کار برده میشود به داخل سنگ نفوذ کند و به آن آسیب بزند باید در استفاده از این مواد برای کفپوش های سنگی احتیاط کرد.مشکل دیگری که کفپوش های سنگی دارند، سرد بودن آن است، که برای حل این مشکل، باید از سیستم های گرمایش از کف استفاده کرد، به طور کلی هزینه بسیار بالای کفپوش های سنگی انتخاب آن را برای طرفداران این مدل کفپوش سخت کرده است.

کفپوش های سنگ ریزه ای حمام

کفپوش های سنگ ریزه ای

 کفپوشی از سنگ ریزه هایی که جلوه ای بسیار خاص به سرویس بهداشتی و حمام شما میدهند و هم راه رفتن روی این نوع کفپوش، خستگی را از پاهای شما در می آورد. همچنین قابل باز یافت میباشد. 

کفپوش چوبی حمام

کفپوش چوبی

شاید تصور کنید که کفپوش چوبی برای سرویس بهداشتی که مرتبا با آب و رطوبت در تماس است مناسب نیست، و از دیدن اینکه سرویسی دارای کفپوش چوبی باشد تعجب کنید، اما این امر ممکن است.   چوب انواع مختلفی دارد و چوب هایی وجود دارد که در مقابل آب مقاومت میکنند. مثلا چوب ساج نوعی صمغ دارد که در برابر آب بسیار مقاوم است.

نکته بسیار مهمی که در به کارگیری چوب برای کف سرویس بهداشتی وجود دارد، این است که سیستم تخلیه آب کف سرویس بهداشتی و حمام طوری باشد، که تمام آب کف تخلیه شود.

کفپوش چوب پنبه ای حمام

کفپوش های چوب پنبه ای 

کفپوش های چوب پنبه ای پایداری بسیار بالایی دارند. اصلا سر نیستند و نمایی بسیار زیبا به وجود می آورند. این نوع چوب از پوست نازک درختان چوب پنبه به دست می آید.کفپوش های چوب پنبه ای باید هر پنج سال یکبار آب بندی شوند. استفاده از این نوع کفپوش، به کسانی که دوستدار محیط زیست میباشند توصیه میشود چون قابل بازیافت میباشد.

کفپوش کامپوزیت حمام

کفپوش چوبی کامپوزیت

این نوع کفپوش از تخته سه لایه تشکیل شده که لایه رویی از چوبی بسیار سخت ساخته شده. به طور کلی کفپوش های چوبی در معرض آسیب هستند، همچنین نیاز به مراقبت زیادی دارند، قیمت بالای این نوع کفپوش به معایب آن می افزاید. در نتیجه انتخاب مناسبی برای کف سرویس بهداشتی و حمام نیستند.

کفپوش کاشی و سرامیک حمام

کفپوش کاشی و سرامیک

یکی از محبوبترین و پر استفاده ترین کفپوش ها برای سرویس بهداشتی و حمام، کاشی میباشد. کاشی ها مقاومت خوبی دارند، و ضد آب میباشند.تنوع بسیار بالایی در اندازه، شکل و رنگ دارند و تمامی سلایق را پشتیبانی میکنند. قیمت مناسب کاشی باعث شده عموم مردم از این نوع کفپوش استفاده کنند. نکته ای که در انتخاب کاشی وجود دارد این است که سعی کنید کاشی هایی که سطح صاف دارند را انتخاب نکنیدبه این دلیل که شدیدا لیز هستند. استفاده از لعاب بر روی سطح کاشی ها باعث افزایش طول عمر آن میشود.

کفپوش بتنی حمام

کفپوش بتنی

بتن گزینه مناسبی برای سرویس بهداشتی و حمام میباشد.اصطکاک زیادی با پای فرد برقرار میکند.و تمیز کردن آن بسیار راحت میباشد.در کنار این مزایا بتن ارتباط خوبی با دکوراسیون مدرن برقرار میکند. البته توجه داشته باشید از بتنی استفاده کنید که عایق بندی شده باشد.


از همراهی شما تا انتهای این مطلب بی نهایت سپاسگذاریم. 


محصولات آتی سنگ

مرمریت پرشین سیلک

مرمریت فیوژن

چینی کویر سبز

مرمریت آتی براون

چینی مارون

چینی کانو

آخرین مطالب