AtiStoneGroup

مقالات و نوشته ها

صفحه اصلی / وبلاگ

انواع سنگ کرم

برای خرید سنگ‌های ساختمانی باید به مشخصات فنی و همخوانی آن با دکوراسیون توجه لازم را داشته باشیم. سنگ‌های ساختمانی در رنگ‌های مختلفی وجود دارند و به همین دلیل هنگام انتخاب گزینه های بسیار زیادی در رنگ‌های متنوع پیش روی ما است. سنگ های ساختمانی زیادی وجود دارند که در دسته سنگ های کرم قرار می گیرند. علی الخصوص در سنگ های تراورتن رنگ کرم بیش تر دیده می شود و اکثر آنها کرم رنگ هستند. استفاده از رنگ کرم در دکوراسیون ساختمان، به فضا زیبایی و آرامش عجیبی میبخشد. در ادامه درمورد انواع سنگ کرم با شما صحبت خواهیم کرد.
انواع سنگ کرم

آنچه در این مقاله میخوانید

کرم مانند خاکستری رنگی خنثی بوده و همین مسئله سبب می‌شود در معماری‌های مختلف و به همراه انواع سنگ‌ها قابل استفاده باشد. از جمله پرکاربردترین سنگ‌های کرم می‌توان به مرمریت کرم که عموماً به عنوان سنگ کف کرم استفاده می‌شود اشاره کرد. همچنین تراورتن کرم یکی از انواع پرکاربرد سنگ نمای کرم است.

انواع سنگ کرم

انواع سنگ نمای کرم و سنگ کرم سختمانی

رنگ کرم را در سنگ های زیادی می‌توان مشاهده کرد. مانند:

  •  سنگ‌های تراورتن
  • مرمریت
  • گرانیت 
  • و حتی سنگ چینی

همه و همه به رنگ کرم یافت می‌شوند. البته برخی از سنگ‌های کرم نسبت به دیگر انواع آن شناخته‌شده‌تر هستند.

سنگ‌های کرم بسیار پرکاربرد هستند مانند سنگ‌های کرم تراورتن که به وفور در نمای ساختمان‌ها قابل مشاهده هستند و همچنین از مرمریت کرم نیز در کفپوش‌های ساختمان‌ها استفاده می‌شوند.

انواع سنگ کرم مرمریت

سنگ مرمریت از جمله سنگ‌های پرکاربرد و متنوع در میان سنگ‌های ساختمانی‌ است. رنگ کرم آن بسیار پرطرفدار بوده پر فروش بوده که در اندازه‌های اسلب و تایل فراوری می‌شود.

سنگ کرم مرمریت دهبید شایان

این سنگ رنگی کرم روشن داشته و در بافت آن رگه‌هایی تیره و روشن دیده می‌شوند که بافت روشن‌ آن زیباتر و دارای قیمت بالاتری است. از آن به عنوان سنگ کف و همچنین سنگ دیوار استفاده می‌شود. زادگاه این سنگ در شهر صفاشهر استان فارس قرار دارد و در اندازه‌های اسلب و تایل فراوری و عرضه می‌شوند.

مرمریت کرم هرسین 

مرمریت هرسین رنگی نزدیک به کرم خاکستری دارد. عمده کاربردهای آن نصب به عنوان کفپوش ساختمان، پاگرد و پارکینگ است. این سنگ معمولا در ابعاد 40 طولی و پله‌ فرآوری می‌شود. مرمریت هرسین ساب‌پذیری بالایی دارند و این حسن باعث شده سنگ هرسین براقیت بالایی داشته باشد.

سنگ مرمریت آباده شمس

سنگ کرم بسیار مهم دیگری که باید به آن اشاره کنیم، مرمریت آباده شمس است. این سنگ رنگی کرم صورتی دارد. همچون دیگر مرمریت‌ها می‌توان آن را به عنوان سنگ پله، نمای دیوارهای داخلی و کف استفاده کرد. در بافت سنگ آباده رگه‌های تیره‌ای وجود دارد که تاثیر زیادی در قیمت این سنگ‌دارد. هر چه رگه‌ها زیادتر باشند قیمت این سنگ کمتر است.

مرمریت کرم کرمان

سنگ مرمریت کرم کرمان، یک سنگ کف کرم عالی‌ست. این سنگ به رنگ‌های کرم و کرم صورتی استخراج می‌شود. از این سنگ همچنین به عنوان سنگ پله و سنگ دیوار داخلی نیز استفاده می‌شود.

سنگ کرم مرمریت راونج

مرمریت کرم راونج سنگی بسیار زیبا و جذاب است. سنگ مرمریت کرم راونج دارای زمینه ای کرم رنگ می باشد که از مرمریت های جدید ایرانی محسوب می گردد. سنگ های معدن راونج دارای چندین سورت از قبیل صورتی، کرم، لیمویی و سیلور می باشد که هر کدام نقش و زیبایی خاص و منحصر به فرد خود را به بناهای ساختمانی می بخشند. هر چه قدر سنگ یکدست تر باشد، قیمت آن بیشتر است. سنگ‌های کم رگه و کم فسیل قیمت بالاتری دارد.کیفیت فرآوری سنگ کرم راونج از نظر ساب، برش، رزین تاثیر زیادی بر روی قیمت سنگ خواهد گذاشت.

انواع سنگ کرم تراورتن

بعد از بررسی انواع سنگ مرمریت کرم، نوبت به معرفی برخی از مهم‌ترین تراورتن‌ها در این رنگ می‌رسد. سنگ‌های تراورتن  اغلب به عنوان سنگ نما استفاده می‌شوند. تمامی سنگ‌های کرم تراورتن می‌توانند در نما کاربرد داشته باشند.

سنگ تراورتن کرم حاجی آباد

سنگی که به قول معروف راست کار بازار است. به روشنی عباس آباد و آتشکوه نیست اما زیباست و انتخابی اقتصادی و همچنان شیک و ماندگار است. این سنگ که در سورت‌های مختلف ممتاز، سوپر و … در بازار یافت می‌شود، در ابعاد 40 طولی و ابعاد مختلف دیگری فرآوری می‌شود. در بافت این سنگ موج‌های کرم و سفید مشاهده می‌شود.

سنگ کرم تراورتن عباس آباد موج دار و بی موج

سنگ عباس آباد یکی از پرکاربرد ترین و پرفروش ترین سنگ های تراورتن در بازار ایران است. معدن این سنگ  در شهرستان محلات استان مرکزی قرار دارد. از این سنگ در ابعاد مختلفی برای کاربردهای بسیاری در ساختمان استفاده می شود. این سنگ ویژگی های خاص خود را دارد که آن را از انواع دیگر تراورتن متمایز می کند. تراورتن عباس آباد از معروف‌ترین سنگ‌های کرم است که به دو صورت موج دار و بی موج به فروش می‌رسد. این سنگ نیز در ابعادی نظیر 40 طولی عرضه می‌شود. زمینه‌ی این سنگ کرم بوده و رگه‌های کرم و سفید در بافت آن مشاهده می‌شود. 

تراورتن کرم تکاب

سنگی با تم رنگی کرم و روشن که با تلفیق رنگ های تیره تر یا در کنار ترموود می‌تواند نمای شیک و زیبایی ایجاد کند. این تراورتن بیشترین استفاده را در سبک نماهای رومی داشته و بسیار مورد استقبال طراحان و معماران ساختمانی قرار گرفته است. معادن این سنگ به تعداد زیاد موجود هستند و سنگی اقتصادی به شمار می‌آید.

در بافت آن رگه‌هایی سفید و روشن دیده می‌شوند. سنگ نمای تراورتن تکاب در انواع مختلفی همچون موج دار و بی موج فرآوری می‌شود. تراکم بالای این سنگ باعث می‌شود مقاومت آن در برابر شرایط مختلف آب و هوایی بالا باشد.

سنگ تراورتن کرم یزد

سنگ تراورتن کرم یزد دارای تم رنگی کرم روشن تا بژ می‌باشد . سنگ تراورتن یزد سورت های مختلفی دارد که سورت های خوب آن دارای رنگ روشن و سورت های پایینتر آن کرم تیره با هاله های صورتی و سیاه همراه است . سنگ تراورتن یزد نسبت به تراورتن های مشابه تخلخل بیشتری دارد و وزن مخصوص آن کمتر است . سنگ تراورتن یزد نسبت به تراورتن های مشابه از قبیل تراورتن حاجی آباد و تراورتن طرق قیمت کمتری دارد . سنگ تراورتن یزد اغلب بصورت بی موج و طولی برش داده میشود . 
برای نمای ساختمان، محوطه‌سازی و مواردی همچون ساخت مصنوعات سنگی می‌توان از آن استفاده کرد.

سنگ کرم تراورتن محلات

از دیگر تراورتن‌های کرم می‌توان به سنگ تراورتن کرم محلات اشاره کرد. از جمله سنگ های تراورتن که در سالهای اخیر موردتوجه و استفاده زیاد قرار گرفته تراورتن آبگرم محلات است. این سنگ از دسته تراورتنهای با رنگ زمینه روشن می باشد و دارای تم رنگی کرم روشن و شکلاتی است. در تعدادی از سورت های آن نیز رنگ زمینه به سمت سفید می رود که در آن ها دانه هایی مشکی نیز دیده می شود.این سنگ دارای سطح یکنواخت و یکدست با خلل و فرج ریز و گاها بزرگی است.تم رنگی این سنگ در درجات ضعیف تر آن نیز به سمت کرم تیره با حفره های بزرگتر می رود.

خرید سنگ کرم ساختمانی

علاوه بر سنگ‌هایی که در بالا معرفی شده‌اند، موارد بسیار زیاد دیگری از سنگ کرم در بازار موجود است. قیمت سنگ کرم با توجه به نوع سنگ و خصوصیات آن تعیین می‌شود. در واقع پس از بررسی میزان خلل، استحکام، نوع فرآوری و هزینه‌های استخراج و برش سنگ، قیمت نهایی آن تعیین می‌شود. البته این قیمت به ابعاد سنگ نیز وابسته است.

همان‌طور که دیدید کاربرد سنگ کرم گسترده بوده و همین موضوع سبب فروش بالای آن در بازار شده است. رنگ کرم به نمای ساختمان‌ها و کف سالن‌ها جلوه‌ای زیبا بخشید و سبب ایجاد محیطی روشن و دلنشین می‌شود.

برای خرید انواع سنگ‌‌های ساختمانی می‌توانید با شرکت آتی سنگ آرا در تماس باشید تا از مشاوره تخصصی و رایگان ما برخوردار شوید

محصولات آتی سنگ

مرمریت پرشین سیلک

مرمریت فیوژن

چینی کویر سبز

مرمریت آتی براون

چینی مارون

چینی کانو

آخرین مطالب