AtiSangco

مقالات و نوشته ها

صفحه اصلی / وبلاگ

معرفی انواع کفپوش مناسب( کفپوش سنگی)برای فضای بیرون

انتخاب کفپوش برای ساختمان همواره انتخابی سخت است که نیازمند شناخت انواع متریال مورد استفاده در این زمینه است. کفپوش سنگی یکی از این متریال است که بیشتر مورد اقبال عمومی قرار گرفته است اما به خاطر تنوع بالای این محصول همچنان انتخاب سختی به شمار می آید . درادامه با ما باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.
کفپوش سنگی

آنچه در این مقاله میخوانید

دکوراسیون خارجی

اگر به فکر زیباسازی فضای بیرون منزل خود هستید، مهمترین پارامتری که بایستی برای انتخاب کفپوش مناسب این کاربرد توجه داشته باشید این است که آیا این کفپوش دوام و ماندگاری خوبی در برابر رطوبت، گرما، سرما، تغییرات دمایی و عوامل محیطی دارد یا خیر. کفپوش‌های زیادی وجود دارند که علاوه بر زیبایی، دوام و ماندگاری بالایی در فضای بیرونی منزل دارند. کفپوش ها انواع مختلفی دارند و بسته به جنس آن ها به کفپوش های سرامیکی، بتنی، سنگ طبیعی، چوبی، کفپوش های اپوکسی و پی وی سی تقسیم بندی می شوند.

انتخاب کفپوش مناسب برای فضای باز مانند حیاط مسئله مهمی است که اگر در انتخاب نوع کفپوش اشتباه کنیم  جز ایجاد مسیری دشوار برای رفت و آمد و همچینی زیان مالی چیزی نصیب ما نخواهد شد. بنابراین جهت انتخاب کفپوش مناسب برای حیاط یا فضای باز بایستی سه عامل حیاتی را بررسی کرد مانند کارایی، زیبایی و پایداری که به عنوان فاکتورهای ارزیابی نام برده می‌شوند با تیم رسانه‌ی گروه آتی سنگ همراه شوید تا در انتخاب کفپوش مناسب به شما کمک کنیم.

کفپوش سنگی حیاط

کفپوش‌های مورد استفاده در فضای بیرون مثل حیاط و تراس در برابر رطوبت، نور خورشید و عوامل محیطی قرار دارد به همین خاطر باید از کفپوش های مقاوم و با کیفیت عالی برای کف سازی بالکن ها استفاده کرد. به همین خاطر قبل از خرید کفپوش باید به نکات مهمی توجه کنید مانند:

  • مقاومت در برابر ضربه
  • مقاومت در برابر سایش
  • سختی و دوام بالا
  • ماندگاری زیاد
  • مقاومت لازم برای مقابله با آسیب قارچ، موریانه و حشرات
  • مقاوم در برابر شرایط جوی
  • شرایط نگهداری آسان.
اجرای کفپوش سنگی

همانطور که می‌دانیم از پرکاربردترین مصالح در ساختمان سازی سنگ‌های طبیعی است که می‌توان در بخش‌های مختلف ساختمان مانند کف, دیواره‌, پله‌, آشپزخانه، سرویس بهداشتی, حمام و … استفاده نمود. طبق آنچه گفته شد، سنگ های طبیعی به دلیل پایداری, مقاومت، زیبایی و کارایی لازم می توانند به عنوان گزینه مناسبی به عنوان کفپوش فضای باز مورد استفاده قرار گیرند. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع کفپوش های سنگی مناسب کاربرد فضای باز آشنا سازیم. در مقالات بعدی انواع دیگر کفپوش های مناسب برای کاربرد فضای خارجی را معرفی می کنیم.

چه سنگی برای فضای باز (حیاط) مناسب است؟

اکثر سنگ‌های طبیعی در برابر تغییرات دمایی، ضربه و فشار مکانیکی مقاوم و در مقابله با باد، باران، تابش آفتاب و رطوبت از پایداری بالایی برخوردار هستند. در این بین مجموعه سنگ های آهکی به دلیل عدم استحکام لازم و جذب آب زیاد مناسب فضای بیرونی نمی باشند. بنابراین هرچه سنگ از رگه های آهکی و خاکی کمتری برخوردار باشد، مرغوبیت سنگ بیشتر است. سنگ کفپوش علاوه بر چسبندگی بالا بایستی سطحی زبر داشته باشد تا از سر خوردن افراد روی آن جلوگیری شود. بنابراین به هیچ وجه از سنگ های صیقلی و شفاف برای محیط بیرونی استفاده نکنید

از سنگ‌های مناسب به عنوان کفپوش محیط بیرونی می‌توان به سنگ های تراورتن ، چینی و گرانیت اشاره کرد.سنگ تراورتن به دلیل سبکی، پایداری و استحکام لازم، جلوه زیبا و جذاب از رایج ترین سنگ های مورد استفاده در این کاربرد می باشد. این سنگ با ایجاد ظاهری سنتی، جلوه جذاب و زیبایی به حیاط ساختمان شما می بخشد.

کفپوش سنگی ساختمان

نکاتی در زمینه تناسب فضای بیرون با دکوراسیون داخل منزل

  • اگر کفپوش‌های داخل منزل خود را دوست دارید و فضایی دلنشین برای شما ایجاد کرده است جویا شوید که معادل آن یا چیزی شبیه آن برای فضای باز وجود دارد یا خیر.
  • استفاده از کفپوش هایی در اندازه های بزرگ باعث می شوند که محیط بیرونی منزل بزگتر از آنچه هست به نظر برسد.
  • حتی باید میزان دسترسی به نور خورشید را در فضای بیرونی خانه خود در نظر بگیرید. اگر فضای شما روشن است برای ایجاد محیط آرامش بخش باید نوع کفپوشی با رنگ تیره انتخاب کنید که نور را منعکس نکند. متعاقبا برای فضاهای با نورکم کفپوش روشن را برای بازتاب بیشتر انتخاب کنید.انواع سنگ برای کفپوش ساختمانسنگ های تراورتن، مرمریت و گرانیت، مرمر، چینی، لایم استون، تراانیکس، سند استون، اونیکس از جمله سنگ هایی هستند که می توان به عنوان سنگ کفپوش انتخاب کرد. بهتر است که از سنگ مرمر به دلیلقیمت بالا و حساسیت در برابر خط و خش و لکه ها، به عنوان کفپوش استفاده نگردد. به صورت مختصر سه سنگ مورد استفاده در کفپوش ساختمان را معرفی کرده ایم.سنگ کف مرمریت :یکی از رایج ترین و در دسترس‌ترین سنگ‌ها برای استفاده کفپوش در فضاهای بسته سنگ مرمریت است. اگر این سنگ چنانچه با ضخامت و فراوری مناسب در کف کار شود جز بهترین و استاندارد ترین گزینه ها برای پوشش کف خواهد بود. چرا که مقاومت، زیبایی لازم برای کاربرد کف با قیمت مناسب را دارد.سنگ کف تراورتن :سنگ تراورتن نسبت به مرمریت به خاطر سختی پایین کمتر به عنوان کفپوش استفاده می‌گردد. سنگ تراورتن اغلب در ضخامت های 2 تا 3 سانتی متر فراوری می گردند اما اگر به عنوان سنگفرش استفاده شوند باید در ضخامت های ۳ تا ۶ سانتی متر فراوری گردند. عموما از این سنگ برای نمای بیرون استفاده می گردد.سنگ کف گرانیت به قول معروف (سنگی که مو لا درز آن نمی رود) سنگ گرانیت یک سنگ با مقاومت و سختی بالا در برابر هرگونه تغییرات آب و هوایی، ضربه و … برای محیط های داخلی و خارجی که رفت و آمد افراد در آنها بسیار زیاد است مناسب خواهد بود.

محصولات آتی سنگ

مرمریت پرشین سیلک

مرمریت فیوژن

چینی کویر سبز

مرمریت آتی براون

چینی مارون

چینی کانو

آخرین مطالب

شاهکار جدید آتی سنگ

سنگ مرمریت رویال بوتچینو

ROYAL BOTTOCINO