فرا رسیدن بهار طبیعت مبارک باد

مقالات و نوشته ها

صفحه اصلی / وبلاگ

مراحل فراوری سنگ مرمریت

اول از هر چیز باید بگوییم كه سنگ مرمریت (marble) یک سنگ کاملا طبیعی است كه از معادن مناطق مختلف جهان از جمله ایران استخراج می‌شود. بعد از استخراج سنگ مرمریت از معدن به صورت بلوکه به کارخانه‌های فراوری این محصول فرستاده می‌شوند تا عملیات فراوری بر روی آن‌ها صورت گیرد. با این وجود می‌توان از انواع مختلف  سنگ مرمریت محصولات متنوعی تولید کرد.
مراحل فراوری سنگ مرمریت

آنچه در این مقاله میخوانید

 مراحل فراوری و تولید محصول از  سنگ مرمریت:

9c18bf4cc45f4ddeabb39e009fa874b8.jpg
  1. مانند سایر سنگ‌های طبیعی، بلوک‌های بزرگ سنگ مرمریت مستقیماً از معادن استخراج می شوند. (بسته به نوع رسوب ودر دسترس بودن معادن سنگ مرمریت به صورت سطحی یا در عمق زمین هستند)
  2. در کارخانه‌های فراوری سنگ مرمریت، بلوک‌های بزرگ به صورت صفحاتی با ابعاد مختلف تولید شده که می توان با استفاده از تکنولوژی های روز  دنیا در برش سنگ، ابعاد بزرگ و دلخواه به صورت اسلب نیز تولید کرد.
  3. صفحات بزرگ اسلب‌ می‌توانند توسط برش‌های تخصصی به صفحات کوچکتر برش داده شوند. از این روبه اسم اسلب برش داده می‌شوند. بسته به نیاز مشتری و ابزار موجود در واحد فراوری می‌توان ابعاد مختلفی را تولید و فراوری کرد.
  4. بسته به نیاز مشتری می توان با استفاده از تکنولوژی اره اسلب هایی با اندازه‌های مختلف به صورت یک محصول خاص و ویژه درآورد. رایج ترین موارد استفاد ه از سنگ مرمریت می‌توان اشاره کرد به انواع کفپوش‌ها، کانترهای آشپزخانه ، پله‌ها، پوشش دیواره‌های ساختمان و غیره   
  5. قبل از نصب و به اجرا در اوردن طرح به درخواست مشتری به روش‌های مختلفی سطح محصول صیقل داده می‌شود که این امر به زیبایی طبیعی آن را دوچندان می‌کند. از جمله پرداخت‌های رایج مرمریت عبارتند از:

 polished, honed, tumbled and brushed

  1. بسته به نیاز مشتری فرم و نوع برش لبه (ابزار) برای محصولات خاص سنگ مرمریت مانند کانترها قبل از نصب برای زیبایی بیشتر اجرا می‌شود. برخی از دستگاه های برش و فرم دهی لبه عبارتند از:

bullnose, dupont, waterfall, stairthread, chiseled and bevel  etc

  1. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که در طی مراحل مختلف پردازش سنگ مرمریت ، چندین بار کنترل کیفیت انجام می شود که شامل بررسی اندازه، ضخامت مطلوب، نوع پرداخت، فرم دهی لبه و کیفیت مرمریت مورد استفاده است.
  2. سرانجام ، محصولات تولیدی با سنگ مرمریت به صورت اصولی و درست در جعبه های چوبی محکم بسته بندی می شوند تا در طی فرایند حمل و نقل از هرگونه آسیب (سنگریزه ، خراش یا شکستگی) جلوگیری شود.

انواع مرمریت‌های گروه آتی سنگ به خصوص پرشین سیلک (سیلک امپرادور) به دلیل ظاهری شگفت انگیز و کیفیت بالای آن در سطح جهانی تحسین شده‌اند.

یوتیوب

آپارات

فرآوری سنگ مرمریت

محصولات آتی سنگ

مرمریت پرشین سیلک

مرمریت فیوژن

چینی کویر سبز

مرمریت آتی براون

چینی مارون

چینی کانو

آخرین مطالب