AtiStoneGroup

مقالات و نوشته ها

صفحه اصلی / وبلاگ

5 پیشنهاد جذاب برای انتخاب سنگ کابینت

انتخاب سنگ کابینت در بهبود نمای خانه و آشپزخانه تاثیر بسیار زیادی دارد. به ضورتی که گاها عیوب دیگر را میپوشاند.
انتخاب سنگ آشپزخانه

آنچه در این مقاله میخوانید

پیشنهاد های جذاب برای انتخاب سنگ کابینت

در زمان ساخت یا بازسازی خانه یا لوازم آن اکثرا با فروشندگان بسیاری مواجه می‌شویم که هنگام فروش محصولاتشان شرط انصاف به هیچ وجه رعایت نمی‌کنند و از ناگاهی یا عدم اطلاع خریدار سوء استفاده کرده و صلاح مشتری را اصلا رعایت نمی‌کنند و صرفاً به فروش محصولات خود تمرکز دارند که سود بالاتری ببرند. با این وجود که این اولین وآخرین خرید از آن فروشنده است اما محصول خریداری شده کاملا بی استفاده خواهد بود. در موضوع خرید سنگ‌های ساختمانی مثل سنگ کابینت که کمتر با آن‌ها سرکار داریم این قبیل اتفاقات زیاد می‌افتد. در این قسمت از مقاله‌های گروه آتی سنگ قصد داریم نکات جذاب خرید سنگ کابینت را با شما به اشتراک بگذاریم. نکاتی که ممکن است هر فروشنده ای شما را از آنها مطلع ننماید.


سنگ کابینت

سنگ کابینتاز مهم ترین و کاربردیترین بخش دکوراسیون آشپزخانه است که اغلب نیز باید با قسمت‌هایی مثل کف و دیوار باید توازن داشته باشد. سنگ های کابینت از انواع سنگ های طبیعی در طرح و رنگ‌های مختلف با ویژگی‌های متفاوت برای دکوراسیون آشپزخانه فراوری می گردند.

 استفاده از سنگ های طبیعی بر روی کابینت به دلایل مختلفی مانند تهیه مواد غذایی، قرار دادن لوازم تزینی و مواردی مشابه از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین سنگ کابینت باید در کنار زیبایی و خاص بودن آن از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار باشد.

در این مقاله از گروه آتی سنگ به صورت مختصر چند پیشنهاد جذاب و کاربردی برای انتخاب سنگ کابینت خدمت شما ارائه می کنیم.

1-کدام سنگ ساختمانی برای کابینت مناسب تر است

سنگ چینی و کریستال ها بهترین انتخاب برای سنگ کابینت هستند چون هم از لحاظ لکه پذیری عالی هستند و به راحتی می توان لکه ی ایجاد شده را با کمترین امکانات از بین برد و هم مقاومت بالایی دارند اما اگر مقاومت بسیار بالا و خش پذیری مد نظر شما باشد و قرار است اجسام سنگینی را بر روی سنگ کابینت قرار دهید قطعا سنگ گرانیت انتخاب مناسبی برای شماست.

2-سنگ طبیعی یا سنگ مصنوعی کدام برای سنگ کابینت انتخاب مناسب تری است

از انواع سنگ های مصنوعی می توان به کورین و کوارتز اشاره کرد که با دانستن مزایا و معایب این نوع سنگ ها شما می توانید با اعتماد بیشتری سنگ کابینت خود را انتخاب کنید.

خصوصیات سنگ های کورین:

مزایای سنگ های کورین

  • خاصیت انتی باکتریال
  • ضد آب
  • استفاده از ابزارهای مدرن و کلاسیک برای اجرای سنگ به صورت منحنی
  • طول بلند و آزاد

معایب سنگ های کورین

  • قیمت بالا
  • خش پذیری
  • خصوصیات سنگ مصنوعی کوارتز

خصوصیات سنگ های مصنوعی کوارتز

مزایا سنگ های کوارتز

  • دارای رنگ و بافت ثابت
  • نظافت بسیار راحت 
  • مقاوم در برابر سایش، خراشیدگی و اسید 
  • بدون نیاز به مهر و موم 
  • آنتی باکتریال

معایب سنگ های کوارتز

  • محدودیت در اجرا
  • نمایان شدن خطوط اتصال
  • غیر استفاده برای فضای باز

با توجه به خصوصیات و معایب سنگ های مصنوعی باید اشاره کنیم که اغلب از سنگ های طبیعی برای سنگ کابینت بهره می گیرند چون هم تنوع رنگ بسیار بالایی دارند و خصوصیات و ویژگی های متمایزی که برای انتخاب دست ما را بیشتر باز می گذارد.

3- ابعاد و اندازه سنگ های ساختمانی

همیشه باید قبل از انتخاب سنگ اطلاعات مورد نظر در مورد ابعاد سنگ کابینت و قسمت جزیره آشپزخانه را کاملا در اختیار داشته  باشید تا انتخاب سنگ با طرح شما کاملا همخوانی داشته باشد. ابعاد روتین کابینت ها در بازار  به ارتفاع1/60 تا 2/60 به بالا است که اغلب سنگ هایی با این ابعاد در بازار موجود است البته سنگ های خارجی با ابعاد 3*2 نیز یافت می شود اما بسیار کمیاب است.

4- جنسیت سنگ های ساختمانی

همانطور که در بندهای قبل اشاره شد باید آگاهی کامل در انتخاب خود داشته باشید و کاملا بدانید چه ملاکی از سنگ برای شما مناسب است مثلا اگر مقاومت سنگ برای شما در اولویت است پس گرانیت بهترین انتخاب برای شماست. اما اگر خانواده شلوغی هستید و اهل ریخت و پاش قطعا سنگ شما باید لکه پذیری عالی داشته باشد که سنگ چینی و کریستال انتخاب شما را راحت کرده است. وسواس شما در انتخاب سنگ تاثیر زیادی دارد برای همین اگر در انتخاب رنگ دچار وسواس شدید و مشکل پسند هستید به سراغ سنگ های مرمریت بروید چون سنگ های مرمریت رنگ بندی بسیار عالی دارد.

5- ضخامت و برش سنگ

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که بهتر است از سنگ های اسلب که اغلب با ضخامت 2 سانتی متر فراوری می شوند استفاده کنید چون هم تنوع رنگ بالایی دارند هم اینکه یکپارچه تر هستند وانتخاب شما را بسیار راحت تر می کند.

در پایان نکاتی که هنگام خرید سنگ کابینت به شما هیچوقت نمی گویند را به شما گوشزد می‌کنیم!!؟؟

در چند روز آینده این نکات را به شما خواهیم گفت.

گروه رسانه‌ای آتی سنگ

محصولات آتی سنگ

مرمریت پرشین سیلک

مرمریت فیوژن

چینی کویر سبز

مرمریت آتی براون

چینی مارون

چینی کانو

آخرین مطالب