AtiStoneGroup

مقالات و نوشته ها

صفحه اصلی / وبلاگ

سنگ اسلب از کجا بخریم؟

امروزه سنگ اسلب در پروژه‌های ساختمانی کاربرد فراوانی و متنوعی دارد و زیبایی ساختمان را دوچندان می‌کند. سنگ اسلب برخلاف سنگ‌های تایل در ابعاد ثابتی فراوری نمی‌شوند بلکه به بسته به ویژگی‌ها و ابعاد کوپ سنگ ارسالی از معدن دارد به همین دلیل می‌توان جهات متعددیسنگ اسلب را بررسی نمود. قیمت سنگ اسلب از پارامترهای بسیار مهم در بررسی آن است که به عوامل مختلفی وابسته است. در این مقاله از گروه آتی سنگ قصد داریم که به خرید و قیمت سنگ‌های اسلب اشاره کنیم.
سنگ اسلب از کجا بخریم؟

آنچه در این مقاله میخوانید

 خرید سنگ اسلب در ابعاد مختلف و عوامل موثر بر قیمت آن


سنگ اسلب از کجا بخیریم؟

قیمت سنگ اسلب و عوامل موثر بر آن

اولین نکته‌ای که در بررسی یا خرید یک محصول به آن بر میخوریم قاعدتا قیمت آن است. تفاوت در قیمت‌ها می‌تواند ما را دچار سردرگمی کند. در این مواقع با بررسی عوامل تعیین کننده قیمت و دانستن اینکه چه دلیلی باعث ارزان‌تر و یا گران‌تر بودن یک محصول است، به ما کمک می‌کند تا خرید مطلوب‌تری را تجربه کنیم.

حال اگر ما برا نمای ساختمان خود تصمیم به خرید سنگ اسلب گرفته‌ایم باید فاکتورهای تعیین‌کننده‌ی قیمت آن را نیز بدانیم. در ادامه به ویژگی‌ها‌ی و ارتباط آن‌ها با قیمت اسلب می‌پردازیم.

تاثیر نوع سنگ بر قیمت اسلب

سنگ‌های اسلب نوعی برش متفاوت از سنگ های ساختمانی است که در ابعاد بزرگ فراوری می‌شوند. در این مورد سنگ اسلب توضیحات جامع آورده شده است.(اینجا کلیک کنید)

به صورت مختصر به سنگ‌هایی که ابعادی بسیار بزرگ‌تر از سنگ‌های تایل دارند سنگ اسلب گفته می‌شود. این ابعاد بسته به نوع، اندازه و سلامت کوپ متفاوت بوده و از 120 سانتی‌متر تا270 سانتی‌متر متغیر است.

آیا تنها سنگ های مخصوصی هستند که به شکل اسلب فرآوری می‌شوند؟

در پاسخ باید گفت که توانایی فراوری اسلب بسته به سلامت کوپ سنگ دارد و به نوع سنگ ارتباطی ندارد. پس دلیل اختلاف قیمت گسترده سنگ‌های اسلب نوع سنگ برش داده شده است.

قطعا شما با سنگ‌هایی نظیر گرانیت، تراورتن، مرمر، سنگ چینی، مرمریت آشنایی دارید. هر کدام از این سنگ‌ها با توجه به ساختار و خصوصیات انحصاری که دارند، اختلاف قیمت فاحشی با هم دارند. کاملا منطقی است که اختلاف قیمت در ابعاد اسلب این سنگ‌ها نیز به چشم آید.

این نتیجه را می‌توان گرفت که اگر سنگ مرمر از سنگ چینی یا گرانیت گران‌تر است، قاعدتا قیمت سنگ اسلب مرمر نیز از قیمت این سنگ‌ها بیشتر است. پس کلیتی ثابت دارد یعنی تراورتن عباس آباد نسبت تراورتن دهشیر که قیمت بالاتری دارد سنگ اسلب آن‌ها نیز بدین گونه است. این مسئله در خصوص تمامی سنگ‌ها صدق می‌کند.

خرید سنگ اسلب سفید

کدام سنگ اسلب را بخرم؟

سوالی که برای همه‌ی ما پیش می‌آید این است که خرید کدام یک از سنگ‌ها کار عاقلانه‌ای است؟؟؟؟؟

قیمت مطرح نباشد!!!!

اگر از مسئله قیمت صرف نظر کنیم باید به سراغ مقایسه‌های کیفی برویم و یک انتخاب بی‌نقص داشته باشیم نکته‌ای که نظر ما را می‌تواند به خود جلب کند کاربرد سنگ مورد نظر است.

سنگ نما

کفپوش

دیوارپوش داخلی

کف پارکینگ

یا هر کاربردی که مد نظرتان است

بسته به ویژگی‌های سنگ‌ها دارد که هر کدام خواص مخصوص خود را دارند. بهتر است که ما در ابتدا انواع سنگ‌های ساختمانی را همراه با کاربردهایشان به خوبی بشناسیم.( برای شناخت سنگ های ساختمانی اینجا کلیک کنید)

چرا سنگ اسلب قیمت بالایی دارد؟

از سوالات پرتکراری که ذهن همه‌ی ما را به خود مشغول می‌کند، بالاتر بودن قیمت سنگ اسلب نسبت به ابعاد تایل است. برای مثال قیمت یک متر مربع سنگ اسلب مرمریت بیشتر از یک متر مربع از این سنگ در ابعاد تایل است.

چرا؟

پاسخ به این چرایی را باید در نوع فرآوری اسلب جست‌وجو کنیم. نکته‌ی بسیار مهم این است که ابعاد بزرگ سنگ اسلب باعث می‌شود که هزینه‌های مورد نیاز برای فرآوری آن افزایش یابد. چرا که برای برش سنگ در ابعاد اسلب نیاز به تجهیزاتی مجزا از سنگ‌های تایل است.


سنگ اسلب چینی

آیا قیمت سنگ اسلب فورمچ و بوک مچ بیشتر است؟

به نوع چیدمان دو یا چند اسلب سنگ به گونه‍‌‌ای که خطوط و طرح موجود در اسلب به صورت متقارن امتداد یابد، بوک مچینگ (bookmatching) می گویند. بوک مچ در اصطلاح به معنای کتاب باز شده می باشد و این نوع از قرارگیری اسلب ها در کنار هم به صورت قرینه گویای این موضوع است. از کنارهم قرار گرفتن دو برگ اسلب به صورت قرینه بوک مچ و از قرارگیری چهار برگ اسلب در کنار همدیگر فورمچ ایجاد می شود.

منطقی است که برنامه‌ریزی و توجه به ایجاد طرح‌های بوکمچ یا فورمچ در پروسه‌ی فرآوری ارزش آن را بالاتر می‌برد و ممکن است شما شاهد اختلاف قیمت سنگ اسلب بین نمونه‌های معمولی، بوک‌مچ و فورمچ باشید.

خرید سنگ اسلب و کاربردهای آن

سنگ اسلب کاربردهای فراوانی در ساخت نما، کف‌پوش، دیوارپوش داخلی دارد. از نوع سنگ ساختمانی هم به همان شکل که اشاره شده می‌توان حدس زد که چه تنوع کاربری‌ می‌تواند داشته باشد. چرا که برای بخش‌های مختلف ساختمان می‌توان از سنگ اسلبی مناسب و هماهنگ با شرایط آن استفاده کرد.

خرید سنگ اسلب تراورتن یا حتی مرمر به عنوان سنگ نما بسیار مناسب بوده و زیاد استفاده می‌شود. همچنین از اسلب مرمریت و گرانیت کاربرد بسیار فراوانی در نمای داخل ساختمان دارد.

بهترین قیمت سنگ اسلب

برای خرید سنگ اسلب در انواع و اندازه‌های مختلف، شما انتخاب‌های متعددی پیش رویتان دارید. اما بهترین و مناسب‌ترین روش خرید، خریداری کردن سنگ از فروشگاه‌های معتبر و مجاز است. گروه صنعتی آتی سنگ این امکان را فراهم کرده تا بتوانیم خریدی امن و با اطمینان داشته باشیم برای مشاهده حضوری از نمایشگاه آتی سنگ می‌توانیم به شوروم گروه آتی سنگ واقع در شمس آباد تهران مراجعه کنیم یا به بخش فروشگاه سایت برویم تا تنوع محصولات اسلب گروه آتی سنگ را مشاهده کنیم.

همچنین نباید فراموش کنیم که اهمیت دادن به کیفیت و اصل بودن سنگ نکته‌ای غیرقابل چشم‌پوشی‌ست. برای همین است که فروشگاه معتبر آتی سنگ سنگ‌هایش را با ضمانت اصل بودن کالا در اختیار مشتری قرار می‌دهد تا آسودگی خاطر را در این زمینه به مشتریان آتی سنگ هدیه دهد.

ظاهر سنگ‌های اسلب گروه آتی سنگ

سنگ‌های اسلب باید به صورت کلی ظاهری صاف و صیقل داشته باشند و اکثرا نور را منعکس می‌کنند و این خصوصیت سنگ‌ها در محیط‌هایی که نور کمی دارند باعث می‌شوند فضا را پرنور و زیبا کنند. در بعضی از سنگ‌های اسلب  رگه‌هایی وجود دارد که جذابیت نما بیش از بیش افزایش می‌دهد.

ویژگی سنگ‌های  اسلب گروه آتی سنگ

از جمله ویژگی‌ها سنگ‌های گروه آتی سنگ به شرح زیر هستند:

  • جذب آب بسیار ناچیز
  • مقاومت بیشتر از انواع مرمریت به دلیل استفاده از چسب و اپوکسی
  • ساب پذیری مناسب و عالی
  • استفاده از چسب و اپوکسی و چسب و تور مقاوم در برابر خوردگی و سایش را افزایش می‌دهند.
  • دوام و طول عمر بالا
  • هماهنگ با سایر عناصر ساختمان
  • قدرت چسبندگی بسیار مناسب

محصولات آتی سنگ

مرمریت پرشین سیلک

مرمریت فیوژن

چینی کویر سبز

مرمریت آتی براون

چینی مارون

چینی کانو

آخرین مطالب