AtiStoneGroup

مقالات و نوشته ها

صفحه اصلی / وبلاگ

سنگ دیوار و ویژگی های آن

دیوارهای ساختمان از اصلی‌ترین عناصر آن هستند. بیشترین فضایی که در مقابل چشم افراد است دیوارهای یک ساختمان هستند.دیوارها در واقع پایه های مستحکم یک ساختمان هستند که باید از نظر فنی و عمرانی مستحکم باشند و از منظر زیبایی‌شناختی در بهترین سطح خود باشند. به همین دلیل  استفاده و به کار بردن روش‌ها و مصالح مناسب برای زیبایی بخشیدن و استحکام ساختمان امری مهم تلقی می شود. یکی از انتخاب‌های بسیار مناسب در این زمینه سنگ های  ساختمانی است. انتخاب سنگ دیوار با توجه به پارامترهای و ویژگی های مختلفی صورت می‌پذیرد. کیفیت، طرح، اندازه و مهم‌تر از همه قیمت سنگ دیوار نکاتی هستند که باید به آن‌ها توجه کامل و دقیقی داشته باشید.
سنگ دیوار

آنچه در این مقاله میخوانید

سنگ های ساختمانی کاربردهای متنوعی دارند از نمای ساختمان، سرویس های بهداشتی و  آشپزخانه، سنگفرش ساختمان، راه پله و… یکی از کاربردهای مهم سنگ های ساختمانی استفاده از آن ها برای تزیین دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان است.

سنگ های دیوار که در فضاهای بیرون کاربرد دارند مانند:

سنگ دیوار حیاط و دیوار بیرونی/سنگ دیوار پارکینگ

سنگ های دیوار که در فضای داخل کاربرد دارند مانند: سنگ دیوار راه پله/ سنگ دیوار حمام و سرویس بهداشتی / سنگ های تزئینی دیوار خانه/ دیوار اتاق خواب / دیوار اتاق نشینمن / دیوار تلویزیون/ دیوار شومینه / دیوار آشپزخانه


سنگ دیوار خاکستری

تزیین دیوار چه در نمای داخلی و چه در نمای خارجی ساختمان بسیار تاثیر گذار است. سنگ های ساختمانی از ویژگی هایی متنوعی برخودار هستند که بسته به نوع و جنس آن ها کاربرد های متنوعی نیز دارند و برای تزئین دیوارهای ساختمان به شدت پیشنهاد می شود. البته به همان شکل که اشاره شد از هر سنگی نمی توان برای هر فضایی استفاده کرد مثلا برای فضاهای داخلی می توان از انواع سنگ مرمریت بهره برد و برای فضای خارجی از سنگ های چینی البته خوب است که بدانیم سنگ چینی بسته به ویژگی هایی که دارد قابلیت کار در هر دو فضا را دارد. 

در حال حاضر سبک های جدید و فوق العاده زیبایی از سنگ های ساختمانی مانند طرح های بوک مچ یا فورمچ برای طراحی فضای داخلی و خارجی ساختمان وجود دارد. با بهره گیری درست از  آن ها می توان دکوراسیون خانه، محل کار، رستوران ها، هتل ها، مراکز تجاری و…را به راحتی طراحی و تزئین کرد.


مزایای استفاده از سنگ ساختمانی برای دیوار

در مقاله های موجود در سایت آتی سنگ درمورد ویژگی های تعدادی از سنگ ساختمانی به طور مفصل صحبت کرده ایم. اما استفاده از سنگ طبیعی برای تزیین دیوار علاوه بر آن ویژگی ها، مزایایی دیگری را هم دارد، مانند:

  • سنگ های طبیعی به طور کلی عایق صدا هستند و از پیجیدن صدا در فضا جلوگیری می کنند.
  • اگر انتخاب مناسبی در سنگ مورد استفاده داشته باشیم قطعا آن ها عایق حرارت بوده و از اتلاف انرژی جلوگیری می کنند.
  • مزیت مهمی که سنگ های طبیعی دارند به راحتی تمیز و دیرتر کثیف می شوند.

سنگ دیوار حیاط و دیوار خارجی ساختمان

انتخاب سنگ دیوار برای حیاط ساختمان، ویلا، باغ و… به علت در تماس مستقیم بودن با عوامل جوی مانند تغییرات دما و همچنین رطوبت باید دقت ویژه ای برخودار باشیم. اگر انتخاب مناسبی نداشته باشیم باید تبعات انتخاب خود را بپردازیم از معضلات انتخاب غیر مناسب می توان به جدا شدن سنگ از دیوار، تغییر رنگ سنگ، اکسید شدن و شکسته شدن سنگ اشاره کرد. با این اصول انتخاب سنگ تراورتن و چینی نسبت به مرمریت و گرانیت ارجحیت کامل دارد. البته با اینکه سنگ مرمریت برای فضای بیرون استفاده نمی شود اما می توان در شرایط خاصی از ضخامت های بالا و بدون ساب آن استفاده کرد یا مثلا از سنگ گرانیت با اندیشیدن تدابیر مانند پیچ کردن سنگ به دیوار می توان استفاده کرد.

استفاده از سنگ دیوار در راه‌پله

همانطور که در مقاله سنگ راه پله به اهمیت و ویژگی های سنگ پله به صورت مفصل پرداخته ایم. در این بخش نیز از سنگ دیوار این قسمت از ساختمان غافل نشده‌ایم و خوب می دانیم که انتخاب سنگ دیوار راه پله نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به طور کلی چون راه پله ها اکثرا در فضاهای بسته کاربرد دارند باعث شده که در انتخاب سنگ برای این بخش زیاد وسواس به خرج ندهیم و نسبت به هزینه و زیبایی مد نظر سنگ خود را انتخاب کنیم. یکی از بهترین انتخاب ها برای سنگ دیوار راه پله سنگ مرمریت است چون ویژگی هایی از قبیل ساب پذیری عالی، تنوع رنگ بالا و قیمت مناسب این سنگ را متمایز کرده است و می توانیم بدون نگرانی از این سنگ استفاده کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و مزایا و معایب آن می‌توانید بر روی سنگ مرمریت کلیک کنید.

 سنگ های تراورتن و چینی نیز به نوبه خود برای این بخش بسیار مناسب هستند و از گزینه هایی هستند که میتوان زیبایی دیوار راه‌پله را با آن ها دو چندان کرد. اما سنگ‌هاب تراورتن و چینی مانند سنگ‌های مرمریت یکدست و یکرنگی ندارند. گرانیت نیز مانند مرمریت بسیار یکدست است اما اخیرا به خاطر چسبندگی پایین این سنگ کمتر برای دیوار راه پله کاربرد دارد.

استفاده از سنگ دیوار در لابی

دیوار لابی از مهمترین بخش های مجتمع های مسکونی، مراکز خرید و هتل ها به شمار می‌آید چون اولین بخش مهم داخلی ساختمان است که مخاطب با آن ارتباط برقرار می‌کند، لذا باید برای رضایت مخاطب و زیبایی دیوار لابی از بهترین پوشش ها استفاده کرد. در حال حاضر سنگ های طبیعی بهترین گزینه برای این بخش هستند به شرطی که در انتخاب خود دقت بسیاری داشته باشیم.

اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم استفاده از سنگ ها در ابعاد  اسلب است سنگ های ساختمانی فراروی شده در ابعاد بزرگ پیوستگی طرح سنگ را به خوبی نمایش می‌دهند و زیبایی فضا را دو چندان می کنند. در واقع بهترین و زیباترین سنگ برای دیوار لابی بدون شک سنگ های مرمر هستند. سنگ های مرمر ویژگی های منحصر به فردی دارند که این ویژگی ها  کمک می کند ما را در انتخاب خود دچار تردید نشویم. اغلب سنگ های مرمر قابلیت عبور نور را از خود دارند که به صورت هنرمندانه ای می شود فضا را با این ویژگی نورپردازی کرد و تنوع بالای رنگ این سنگ انتخاب های فراوانی با سلیقه های مختلف پیش روی ما می‌گذارد. اما قیمت بالای این سنگ ما را به سمت سنگ های ارزان تر و باکیفیت نیز سوق می‌دهد. انواع سنگ های مرمریت و چینی یا تراورتن جایگزین بسیار مناسبی برای سنگ های مرمر هستند و حتی تعدادی از سنگ های چینی به خاطر وجود کانی های مشترکبا سنگ مرمر قابلیت عبور نور را از خود دارند. از سنگ های با طرح های  بوک مچ و فور مچ نیز می توان در دیوار لابی استفاده کرد که حتی بعضی از طرح ها آنقدر شگفت انگیز هستند که با اولین نگاه آنچنان محصور زیبایی آن ها شویم که انتخاب دیگری نداشته باشیم.


استفاده از سنگ در دیوار ها

سنگ دیوار حمام یا سرویس بهداشتی

در سالیان گذشته استفاده از کاشی و سرامیک رشد چشمگیری داشته و جانشین مناسبی برای سنگ ها در فضای سرویس بهداشتی هستند.کاشی ها به دلیل تنوع بسیار زیاد در طرح و رنگ و مقاومت مناسب خود از سنگ های طبیعی در این بخش پیشی گرفته اند. اما باید به این نکته هم توجه کنیم که  برخی طرح های  طبیعی و چشم نواز به همراه ابعاد دلخواه سنگ های طبیعی را با هیچ چیز نمی توان عوض کرد. با این وجود سنگ‌های مورد استفاده در این بخش‌های ساختمان باید جذب آب بسیار پایینی داشته باشند و همچنین زیبایی و هماهنگی این سنگ‌ها با سنگ‌های کف بسیار حائز اهمیت است. از سنگ های طبیعی مورد استفاده در این بخش می توان به سنگ های چینی اشاره کرد چون جذب آب پایین و مقاومت بالای سنگ های چینی آن ها را برای استفاده در این قسمت بسیار سازگار کرده است.


سنگ دیوار سرویس بهداشتی

بهترین سنگ ساختمانی برای استفاده برای دیوارسنگی یا سنگ دیوار

انتخاب سنگ به عنوان سنگ دیوار به فضای مورد استفاده در ساختمان برمی گردد. برای دیوارهای بیرونی به دلیل اینکه به صورت مستقیم با محیط بیرون در تماس است و عوامل جوی و آلودگی ها تاثیر منفی بر روی ویژگی های سنگ دارند نمی توان هر سنگی را انتخاب کرد. سنگ های ساختمانی تراورتن و گرانیت بهترین سنگ برای این دیوار های بخش بیرونی ساختمان هستند.

اما در دیوار های داخلی انتخاب نوع سنگ حساسیت چندانی ندارد و بیشتر زیبایی و هماهنگی سنگ با بقیه اجزای ساختمان مهم است. به همین دلیل از انواع سنگ ساختمانی می توان برای دیوارهای داخلی استفاده کرد.

مانند: سنگ مرمر، سنگ چینی، مرمریت، لایم استون، کوارتز، تراورتن

نکته: در اینجا لازم به ذکر است که یک از سنگ های پر فروش ساختمانی با نام سنگ آنتیک خدمت شما معرفی کنیم چون هم در پوشش دیوارهای بیرونی و هم در دیوار های داخلی می توان از این نوع سنگ ساختمانی استفاده کرد.

سنگ آنتیک شامل تمامی سنگ‌های ساختمانی می‌شوند که به سنگ‌های دکوارتیو معروف هستند.

مزایای دیوارپوش سنگ دکوراتیو

  • به دلیل ویژگی‌های خاص سنگ‌های آنتیک استفاده از آن‌ها در هر قسمتی از فضای ساختمان در اندازه‌های کوچک و بزرگ ممکن است.
  • تنوع بسیار زیاد طرح و سنگ‌های دکوراتیو
  • راحتی نسب آسان این سنگ سبب شده که نیاز به افراد بسیار ماهر نباشد.
  • این سنگ‌ها می‌توانند به راحتی با کاغذدیواری، رنگ، شیشه، آینه و فلز ترکیب شوند.
  • رنگ‌ها و طرح‌های طبیعی آن‌ها باعث شده است که به راحتی فضا را از یکنواختی در بیاورند.
  • در برابر حرارت مقاومت خوبی دارند
  • جاذب صدا هستند
  • سنگ‌های دیوار که از جنس سنگ دکوراتیو هستند انواع مختلفی دارند و می‌توان در هر سبک معماری از کلاسیک تا مدرن از آن‌ها استفاده کرد.

 شما برای مشاوره خرید بهترین و مناسب ترین سنگ ساختمانی برای استفاده از دیوار سنگی می توانید با گروه آتی سنگ در تماس باشید. محصولات متنوع آتی سنگ را در فروشگاه مشاهده کنید یا برای دسترسی به مقالات جامع گروه آتی سنگ اینجا کلیک کنید.

کدام یک از سنگ های ساختمانی برای دیوارپوش واحدهای مسکونی، دیوارهای محوطه و حیاط مناسب است؟

برای دیوارپوش داخلی واحدهای مسکونی می توان از سنگ های مرمریت، چینی، تراورتن یا گرانیت و اسلب های فورمچ و بوک مچ استفاده نمود. اما بهترین گزینه برای دیوارپوش ساختمان ها، سنگ مرمریت می‌باشد. چرا که علاوه بر مقاومت و دوام بالا، تخلخل کم و سطح جلا پذیر، زیبایی منحصر به فردی به محیط خانه شما می بخشد. مرمریت فیوژن با زمینه مشکی و طرح ابر و باد سفید و طلایی انتخاب ایده آلی برای دیوارپوش منازل به خصوص دیوار پشت تلویزیون، سالن غذا خوری، دیوار پوش بین کابینت‌ها و یا حتی کفپوش داخلی منازل و کانتر آشپزخانه می‌باشد. اگر فضای شما دارای نورگیر خوبی باشد، استفاده از رنگ‌های تیره در بخشی از فضای ساختمان باعث جذابیت بیشتر محیط می‌شود. برای درپوش روی لبه دیوار بهترین و ارزان‌ترین انتخاب، استفاده از تراورتن می‌باشد. برای دیوارهای حائل و شالوده نیز می‌توان از قطعات سنگی به صورت نامنظم و بدون شکل استفاده شود. اما همواره توجه کنید که سنگ‌های با میزان تخلخل بالا و لایه ای که قابلیت جذب آب زیادی دارند، مناسب نمی‌باشد. لذا بایستی از سنگ‌هایی با سختی و مقاومت فشاری بالا که تحمل وزنی خوبی داشته باشند، استفاده نمود. اکثر ماسه سنگ و سنگ های آهکی دولومیتی انتخاب مناسبی برای این کاربرد می باشند.

محصولات آتی سنگ

مرمریت پرشین سیلک

مرمریت فیوژن

چینی کویر سبز

مرمریت آتی براون

چینی مارون

چینی کانو

آخرین مطالب