AtiStoneGroup

مقالات و نوشته ها

صفحه اصلی / وبلاگ

سنگ ساختمانی قرمز

تنوع رنگی در سنگ‌های ساختمانی از دلایل جذابیت آن‌هاست که نقطه قوت سنگ‌‌ها نیز است. یکی از پرطرفدارترین سنگ‌های ساختمانی سنگ ساختمانی قرمز رنگ است. این نوع از سنگ ها به دلیل رنگ غیر معمول خود توسط طراحان جسور به زیبایی در نمای ساختمان استفاده میشوند.در این مقاله از آتی سنگ‌آرا تلاش شده است به معرفی انواع سنگ قرمز بپردازیم. بیایید نگاهی گذرا به این نوع سنگ‌ داشته باشیم.
سنگ ساختمانی قرمز

آنچه در این مقاله میخوانید

سنگ قرمز از چه نوع خانواده‌ای است؟

انواع سنگ‌های تراوتن، مرمریت و گرانیت در رنگ‌های قرمز یافت می‌شوند به همین دلیل فراوانی رنگ قرمز در بین سنگ‌های ساختمانی به مراتب بیشتر از بسیاری از رنگ‌های دیگر است. فراوانی این رنگ در انواع سنگ‌ها نکته‌ی جذابی برای طراحان است چون که از این سنگ در کاربردهای مختلف و در فضاهای داخلی و خارجی، با توجه به معماری ساختمان استفاده  می‌کنند.

سنگ تراورتن قرمز

 از برجسته‌ترین سنگ‌های ساختمانی به رنگ قرمز می‌توان به تراورتن اشاره کرد

در میان این همه نوع تراورتن، سنگ تراورتن قرمز آذرشهر از محبوب‌ترین آن‌هاست که شهرتی جهانی نیز دارد و در بازارهای بین‌المللی به‌عنوان سنگی منحصربه‌فرد شناخته می‌شود.

تراورتن قرمز اصفهان نیز از دیگر نمونه‌های موجود در بازار است که هم‌چون سنگ آذرشهر در اشکال موج‌دار و بی‌موج فرآوری شده و عرضه می‌شود.

سنگ‌های قرمز اغلب کاربری بالایی در نماسازی ساختمان‌ها دارند. از بهترین و زیباترین سنگ‌های قرمز، سنگ تراورتن قرمز آذرشهر است که قصد داریم به صورت بسیار خاص به ویژگی‌های این سنگ بپردازیم. 

سنگ تراورتن قرمز آذرشهر از لحاظ ظاهری چگونه است

سنگ تراورتن آذرشهر همانطور که از نامش پیداست به رنگ قرمز است. گاهی این سنگ به صورت ساده و گاهی طرح‌دار دیده می‌شود. این سنگ در طیف رنگی قرمز تا نارنجی یافت شده است. زمانی‌که سنگ به نارنجی متمایل می‌شود رگه‌هایی زرد رنگ در آن می‌بینید. در این حالت کیفیت سنگ نسبت به سنگ قرمز کمتر است.

سنگ قرمز آذرشهر

انواع مختلف سنگ قرمز آذرشهر

سنگ تراورتن قرمز آذرشهر در دو حالت برش موج‌دار و بی‌موج وجود دارد. از سوی دیگر این سنگ در دو حالت طرح‌دار و ساده یافت می‌شود. همچنین سنگ تراورتن قرمز دارای طیف رنگی قرمز تا نارنجی و گاهی نارنجی با رگه‌های زرد رنگ است.

معادن مختلف سنگ قرمز آذرشهر

معادن سنگ تراورتن در استان آذربایجان شرقی در 15 کیلومتری شهر آذرشهر به سمت شهر بناب قرار دارند. این شهر به دلیل وجود معادن سنگ تراورتن و مرمر از شهرت بسیاری برخوردار است. اما استخراج و بهره‌برداری سنگ تراورتن قرمز به صورت انحصاری در دست یک شرکت قرار دارد. این نوع تراورتن نیز مثل دیگر تراورتن‌ها متخلخل است که پس از استخراج برای پوشش‌دهی این حفره‌های خالی از رزین پلی استر یا اپوکسی استفاده می‌کنند. از سوی دیگر بسیاری از سنگ‌های تراورتن استخراجی از این معادن به شهرها یا دیگر کشورها صادر می‌شوند و میزان کمی از آن‌ها به کارخانه‌های استان آذربایجان شرقی عرضه می‌شوند و معمولا به صورت مونوپل به خارج صادر می‌شود از مقاصد مهم صادرات این سنگ کشور چین است.

کاربردهای سنگ تراورتن قرمز آذرشهر 

سنگ قرمز آذرشهر مقاومت بسیار بالایی در برابر آفتاب دارد و نور آفتاب تاثیری بر رنگ آن نمی‌گذارد. بنابراین این سنگ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای نمای ساختمان یا زیباسازی فضای آزاد و محوطه‌‌سازی به شمار می‌رود. همچنین مقاومت بالای سنگ در برابر حرارت و انجماد از دیگر دلایلی است که این سنگ را برای هوای آزاد مناسب می‌سازد. تحمل بالای وزن، مقاومت بالا در برابر نور آفتاب، سرما، گرما و سایش منجر شده‌اند که سنگ قرمز تراورتن در نماسازی داخلی و خارجی ساختمان، راه‌پله‌ها و کف ساختمان به کار رود. از دیگر کاربردهای این سنگ می‌توان به استفاده از آن در ساخت کانتر، مجمسه‌های سنگی، گلدان‌های سنگی و دیگر لوازم دکوری از جنس سنگ اشاره کرد. همچنین ساخت نیمکت‌های سنگی از دیگر کاربردهای سنگ تراورتن قرمز به شمار می‌رود.

قیمت سنگ تراورتن قرمز آذرشهر 

قیمت این سنگ پیش از هر چیز به کیفیت آن بستگی دارد. سنگ آذرشهر مرغوب بسیار به قرمز مایل است. اما هرچه رنگ آن به سمت نارنجی تمایل یابد و رگه‌های زرد رنگ در آن ظاهر شود، کیفیت و در نتیجه قیمت سنگ کاهش می‌یابد. علاوه بر این، طرح موج‌های سنگ بر قیمت آن تاثیرگذار است؛ موج‌های منظم‌تر قیمت سنگ را افزایش می‌دهند و موج‌های نامنظم از قیمت آن می‌کاهند. از سوی دیگر مقاومت دستگاه برش، نوع تراش، میزان صیقل دادن سنگ، ضخامت و ابعاد آن بر قیمت سنگ تاثیرگذار هستند. مهم‌تر از آن میزان اپوکسی و رزین به کار رفته در سنگ از دیگر معیارهای مهم در تعیین کیفیت سنگ به شمار می‌روند.

مزایای سنگ تراوتن قرمز آذرشهر

یکی از مهم‌ترین مزایای این سنگ مقاومت بسیار بالای آن در برابر نور خورشید است. اکثر سنگ‌های زیبا مقاومت بسیاری پایینی در برابر نور دارند و پس از گذشت چند مدت، نور آفتاب رنگدانه‌های موجود در سنگ را کدر یا بی‌رنگ می‌کند. اما خوشبختانه سنگ تراورتن قرمز این گونه نیست و در برابر آفتاب رنگ نمی‌بازد. بنابراین گزینه‌ای مناسب برای فضای آزاد است. علاوه بر مقاومت در برابر نور خورشید، سنگ آذرشهر در برابر حرارت و انجماد مقاومت بسیار بالایی دارد. بنابراین از هر جهت که نگاه کنید، این سنگ از بهترین انتخاب‌ها برای نمای بیرونی ساختمان یا محوطه و فضای آزاد است. همچنین سنگ قرمز تراورتن مقاومت بالایی در برابر تحمل وزن بالا و ساب دارد. به همین دلیل با سمباده‌زنی بیشتر این سنگ شما به شفافیت بیشتری دست می‌یابید. از دیگر مزایای مهم این سنگ می‌توان به شفافیت و براق بودن آن اشاره کرد. این ویژگی‌ها ظاهر سنگ را بسیار دل‌نشین و منحصر به فرد می‌کنند. این زیبایی در کنار مقاومت بالای سنگ در برابر عوامل محیطی، سنگ تراورتن قرمز آذرشهر را به یکی از بی‌نقص‌ترین و بهترین سنگ‌های موجود تبدیل کرده است. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر یا کسب راهنمایی می‌توانید همه روزه با ابرسنگ برای دریافت مشاوره تماس حاصل فرمایید.

سنگ ساختمانی قرمز

سنگ مرمریت قرمز

اگر سری به استان‌های چهارمحال و بختیاری، مرکزی یا اصفهان بزنیم، می‌توانیم معادن بزرگ و ذخایر عظیم سنگ‌های مرمریت قرمز را بینیم. انواع سنگ قرمز مرمریت در این استان‌ها استخراج شده و پس از فرآوری با بهترین کیفیت در سنگ‌فروشی‌های سراسر کشور عرضه می‌شوند.

از مهم‌ترین مرمریت‌های قرمز می‌توان به

  • مرمریت گلدن رز
  • مرمریت قرمز خوی
  • مرمریت انارک یا مرمریت قرمز بوانات

اشاره کرد.

سنگ مرمریت قرمز خوی

سنگ مرمریت قرمز خوی دارای تم رنگی قرمز و رگه های کرم رنگ است این سنگ به دو صورت بی موج و موج دار برش داده می شود. سنگ مرمریت قرمز خوی بعنوان حاشیه سنگفرش داخلی ساختمان و ترکیب با سنگ مرمریت کرم بسیار زیباست. مرمریت قرمز خویی از معروف‌ترین انواع مرمریت قرمز است.

کاربرد سنگ مرمریت قرمز 

  • دیوارهای داخلی ساختمان
  • سنگ کف مجتمع های اداری
  • دکوراسیون داخلی
  • دیوار لابی و فضاهای داخلی

قیمت سنگ مرمریت قرمز به عوامل مختلفی همچون : درجه سنگ ، ابعاد سنگ و کیفیت فرآوری سنگ بستگی دارد.
مواد بکار رفته در فرآیند تولید سنگ مانند اپوکسی ، یو وی ، توری پشت سنگ ، کیفیت ساب ، دقت برش ، گونیا بودن ، ضخامت سنگ همه این عوامل بر روی قیمت سنگ تاثیر خواهد داشت.

سنگ مرمریت قرمز بوانات

سنگ مرمریت بوانات یکی از زیباترین مرمریت های قرمز رنگ است. این سنگ با تم قرمز و رگه های سفید و طلایی و ساب پذیری عالی، جذب آب پائین و مقاومت فشاری بالا یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در طراحی داخلی ساختمان می باشد. سنگ قرمز بوانات اغلب بصورت تایل و طولی فرآوری میگردد. کاربرد سنگ مرمریت بوانات در سنگ فرش و نمای داخلی ساختمان می باشد.

معدن سنگ مرمریت بوانات در استان فارس شهرستان بوانات واقع شده است.

سنگ مرمریت انارک قرمز

سنگ مرمریت قرمز انارک در نزدیکی شهرستان انارک ، واقع در استان اصفهان واقع شده است .این سنگ دارای طیف رنگی قرمز تیره می باشد که در دسته سنگ های دارای فسیل قرار دارد. مرمریت انارک دارای فسیل های تیره و رگه های سفید کریستالی می باشد که نکته این سنگ در سورت های ضعیف تر این است که در این سورت ها گل ها و فسیل های بیشتر وجود دارد.
سنگ مرمریت انارک به دلیل داشتن امواج منظم با سورت بندی دقیق پس از اجرا فوق العاده یک دست به نظر می رسد و به دلیل ویژگی هایی چون زیبایی، رنگ زیبا، قیمت مناسب و منحصر به فرد بودن رنگ سنگ بین خریداران و ساختمان سازان طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.
کاربرد سنگ مرمریت قرمز انارک
مرمریت قرمز انارک به طور کلی برای سنگ فرش کردن واحدهای مسکونی، سنگ پله و دیواره های داخلی ساختمان بسیار مناسب می باشد همچنین از این سنگ ساختمانی برای دیوار فضاهای داخلی و کف پله و پارکینگ ها نیز استفاده می نمایند.

سنگ گرانیت قرمز

زیبایی سنگ‌های گرانیت قرمز، در کنار کیفیت بالای آن‌ها، از این سنگ‌ها مصالح محبوبی ساخته است. گرانیت قرمز با طرح خاص و زیبای خود توانسته در کاربردهای مختلف خارجی و داخلی از جمله نما، سنگ‌فرش، کفپوش و … جای خود را باز کند.

گرانیت قرمز یزد یکی از پرطرفدارترین گرانیت‌های موجود در بازار است. در کنار این سنگ می‌توان به گزینه‌های ارزشمندی هم‌چون گرانیت قرمز سمنان و یا اصفهان اشاره کرد.

توجه کنید که برای خرید سنگ قرمز و به کار بردن آن در معماری ساختمان، حتماً با توجه به سبک معماری و دیگر المان‌های مهم عمل کنید.

محصولات آتی سنگ

مرمریت پرشین سیلک

مرمریت فیوژن

چینی کویر سبز

مرمریت آتی براون

چینی مارون

چینی کانو

آخرین مطالب