AtiStoneGroup

مقالات و نوشته ها

صفحه اصلی / وبلاگ

استفاده از اپوکسی در فراوری سنگ‌های ساختمانی

استفاده از اپوکسی در فراوری سنگ‌های ساختمانی به شدت رواج یافته است.در این مقاله قصد داریم تا در مورد این موضوع اطلاعاتی به دانسته های قبلی شما اضافه کنیم.
استفاده از رزین اپوکسی روی سنگ

آنچه در این مقاله میخوانید

استفاده از اپوکسی در فراوری سنگ‌های ساختمانی به شدت رواج یافته است.در این مقاله قصد داریم تا در مورد این موضوع اطلاعاتی به دانسته های قبلی شما اضافه کنیم.

اپوکسی‌ها معمولا از دو جزء رزین و هاردنر تشکیل شده‌اند و در صنایع مختلف از جمله سنگ ساختمانی و سنگ‌های تزیینی  کاربرد فراوانی دارد. این کاربردها با اهداف مختلفی بر روی سنگ انجام می‌شوند که بسته به نوع محصول متفاوت است. از اپوکسی سنگ می‌توان در تمامی مراحل فراوری شامل برش، سایزینگ، جلادهی و… به منظور افزایش استحکام و همچنین ترمیم و از بین بردن ترک‌های طبیعی سنگ و همچنین زیبایی مورد استفاده قرار داد.

اجرای اپوکسی روی سنگ

اپوکسی سنگ

از رزین اپوکسی برای ترمیم و استحکام سنگ‌های ساختمانی مانند مرمر و مرمریت استفاده می‌شود. معمولا در فراوری سنگ‌ها با قله‌بر و بیشتر اره ممکن است در سطح سنگ ترک، خلل و فرج و شکاف ایجاد شود. نواقص ایجاد شده در فرایند سایزینگ و همچنین ساب باعث شکستگی و از هم گسستن سنگ می‌شوند. با استفاده از رزین اپوکسی سنگ این منافذ و حفرات را می‌توان پر کرد و از این طریق استحکام سنگ و همچنین مقاومت نفوذپذیری سنگ در مقابل آب و هوا را تقویت کرد. برای این منظور از رزین پلی استر نیز استفاده می‌شود اما مقاومت و دوام آن نسبت به رزین اپوکسی کمتر است.

اجرای توری و اپوکسی در پشت سنگ

چسب و تور (اپوکسی توری سنگ)

بعد از فراوری سنگ‌ در پشت آن یک توری با مش‌بندی مناسب قرار داده و با وجود اپوکسی استحکام، یکپارچگی، مقاومت فشاری و همچنین شکنندگی سنگ را افزایش می‌دهد. وجود اپوکسی توری در هنگام حمل و نقل، پولیش و نصب از سنگ محافظت کرده و از ترک یا شکستن نیز جلوگیری می‌کند.

جنس توری‌ها معمولا از جنس فایبر گلاس و از رزین اپوکسی به عنوان چسب استفاده می‌کنند و به اپوکسی توری سنگ معروف است. اپوکسی موجب چسبندگی عالی مش فایبر گلاس به صفحات سنگ شده که در نهایت موجب انسجام و حفظ قطعات سنگ در کنار یکدیگر می‌شود.

مزایای استفاده از توری و اپوکسی روی سنگ

  • جلوگیری از نفوذ هوا و رطوبت 
  • افزایش مقاومت شیمیایی
  • جلوگیری از فرسودگی سنگ‌ها
  • افزایش طول عمر سنگ‌ها
  • خاصیت چسبندگی فوق العاده
  • افزایش استحکام 

گروه آتی سنگ با استفاده از بروزترین و با کیفیت‌ترین چسب و اپوکسی، محصولات خود را با بهترین کیفیت عرضه می‌کند.

محصولات آتی سنگ

مرمریت پرشین سیلک

مرمریت فیوژن

چینی کویر سبز

مرمریت آتی براون

چینی مارون

چینی کانو

آخرین مطالب